Sidor

söndag 2 november 2014

Julkänslor (2014-11-02)


Jag vet inte vad det är för fel på mig, men varje år får jag julkänslor redan i oktober. Sen brukar jag försöka trycka tillbaka dem och hävda att det traditionsenligt ska väntas till december. Fast i december har den där lusten liksom nästan försvunnit. I år tänkte jag testa en annan variant och hejja på mina okonventionella lustar så får vi se hur det går.

Så den här gräsänke-helgen har jag julfrossat:
- duschat med Lush So white shower gel (vinter edition) inköpt för.. eh… två veckor sedan?
- druckit glögg (från 2013)
- ätit pepparkakor
- druckit julmust
- lyssnat på julmusik
- handlat julklappspapper
- köpt första julklappen till Mamsen
- slagit in (lackat efter konstens alla regler) och gett bort en julkalender som jag köpte redan förra helgen…
- kollat julbloggar
- läst inredningsmagasin med jultema
- gjort en första planering av julledigheten (Ok det här hade varit nödvändigt ändå)
- startat en spellista med jul och vintermusik på Spotify

Snart är Underbara M hemma igen. Antar att jag kanske får lägga lite band på mig då…


Adventspresent (papper och band från Lagerhaus)
Foto: Chatrin Svensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar