Sidor

fredag 27 mars 2015

Swing it (Fredag 2014-03-27)


Underbara M påskpimpar blomsteruppsättningen jag fixat utanför vår port. Det är ju inte så lång tid kvar och om man ska hinna njuta av fjädrarna innan påsken är över så ska det väl vara nu.


Vårkruka
Foto: Chatrin Svensson


Påskpyntar
Foto: Chatrin Svensson


Nu kan påsken komma
Foto: Chatrin Svensson

På jobbet fortsätter stressiga dagar. Jag har döpt om "Att-göra-listan" till "AGAs önskelista". Det känns bättre. Betydligt bättre. (Och mer sant.) Jag tror det förändrade min mentala inställning på jobbet en smula.

På kvällen går bästa Underbara M och jag på dans på Swedish Swing Society.
Ett flertal danser avverkas under kvällen. Lindy -börjar ta sig, även om tempot denna kväll ofta är på gränsen eller högre än jag riktigt klarar av. Balboa -eh... sjukt högt tempo, kanske två lektioner inte riktigt räcker för socialdansgolvet… Collegiate shag -börjar likna något, ska bara lära mig att ställa om från lindy liite snabbare och inte göra trippelsteg så fort vi kommer ut i öppen position…Klart enklare på kursen när vi inte växlar mellan olika danser.

 Golvet är riktigt segt av fukt så det är grymt jobbigt. Tur att det är dans så man glömmer bort ansträngningen en smula. Och så finns det hembakat fika. Bara en sådan sak!


Danskväll
Foto: Chatrin Svensson


2 kommentarer:

  1. Åh ni verkar ha bra mycket roligare än vad jag har. Stryka tvätt är roligt först när det är klart - och det är det inte ännu.
    Kram
    L

    SvaraRadera
  2. Ja, vissa aktiviteter är som roligast medan de pågår, och andra är ju som bäst när de är färdiga. :)
    Kram

    SvaraRadera