Sidor

onsdag 22 december 2010

SJ är fantastiskt, eller nåt


-kundtjanst@sj.se till Chatrin
"Tack för att du har kontaktat oss.
Vi beklagar uppriktigt de problem som uppstått. Eftersom det är vår Kundtjänst som hanterar alla reklamationer i första hand, har jag meddelat dem om ditt ärende. De kommer att se över ditt ärende och återkommer till dig så snart som möjligt.

Med vänliga hälsningar
NN
Enligt uppdrag av
Thomas Kjellgren - SJ Kundombudsman"


-Men mailet kommer ju från kundtjänsten?

-kundtjanst@sj.se till Chatrin
"Tack för att du har kontaktat oss.
För att vi ska kunna ta hand om ditt ärende behöver du inkomma med ditt bokningsnummer eller biljett.  
När du skickar in kompletteringen är det viktigt att ärendenumret 1-xxxxx finns med i brevet.

Du skickar dina handlingar till:
SJ AB Kundbrev
Box 1028
831 29  ÖSTERSUND

Med vänliga hälsningar
SJ AB
NN"


-Chatrin skickar in biljetter enligt anvisning samt ett följebrev med beskrivning av alla problem kring bokningen samt krav på återbetalning av den oanvända biljetten.

-kundtjanst@sj.se till Chatrin
"Tack för att du har kontaktat oss.
Det finns tyvärr ingen möjlighet att boka om biljetten här.
Biljetten kan ombokas både på vår hemsida eller via vårt contact center nr: 0771 75 75 75.
  
Med vänliga hälsningarSJ AB
NN"
-Chatrin till kundtjanst@sj.se
Jag vet inte hur er reklamationshantering fungerar, men jag har skickat in mina biljetter till er (enligt tidigare instruktion från er) och förväntar mig att ni kompenserar mig för biljetten som bokats av i tid och inte använts.

Självklart är det inte aktuellt att boka om biljetten nu -min resa var i oktober. Min sambo fick ordna en ny biljett på distans från annan ort.

/Chatrin"



-kundtjanst@sj.se till Chatrin
"Tack för att du har kontaktat oss.
Vi beklagar den försening som uppstod i samband med resan .
Beroende på hur stor förseningen är ersätts du enligt följande:

  • 60 - 119 minuter ersätts med 25 %
  • Mer än 120 minuter ersätts med 50 %
Enligt vår restidsgaranti återbetalar vi 865 kronor för beställningsnummer AHQXXXXXXXX. Ersättningen beräknas på SJ-delen av biljettpriset och omfattar inte eventuell resplusdel.
Ersättningen kommer att betalas ut till dig på en kostnadsfri utbetalningsavi.
Med vänliga hälsningarSJ AB
NN"


-Försening? Procentsats? Jag har inte en aning om vad de menar, men jag verkar få alla mina pengar i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar