Sidor

fredag 30 november 2012

Mer jul! (2012-11-28)


Även idag blir lunchpromenaden inställd, men denna gången på grund av tidsbrist. Jag vill kunna sluta lite tidigare för att hinna med lite shopping.

Balkongen ska pimpas med lite planteringar. En och mossa från Plantagen. På IKEA hamstrar jag ljus av alla möjliga slag så det ska räcka över julen.

När jag ändå är och trillar runt i Barkaby tar jag en sväng förbi Norrönas butik och en nästan kornblå fleecetröja får följa med mig hem. Underbara M har en likadan, fast orange, som jag tittat avundsjukt på ett bra tag. Själv är jag helnöjd med mitt inköp, men Underbara M muttrar något om att vi ser ut som ett sådant där campingpar med likadana träningsoveraller.

Middagen är snabbt avklarad för den består av gårdagens goda rester. Kvällen används för planteringsfix. Nu saknar jag bara en eller annan glänsande julgranskula till mina arrangemang innan de är helt klara. Underbara M är inte helt odelat positiv när han upptäckter att jag använt en smula av hans glitterspray, för håret, till några kottar. Men om man ska fråga först får man ju aldrig göra något roligt…

Och vi har ett väldigt glittrigt handfat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar