Sidor

lördag 7 maj 2011

Brunch (2011-05-01)

Jag börjar morgonen med en låångpromenad. Idag behöver man inte spara på krafterna. Vi ska på brunch på Bergendahl med A och J.

Fördelen med Bergendahl är att det ligger på cykelavstånd. Nackdelen är att jag redan skaffat mig blåmärken i rumpan av gårdagens korta cykeltur. Trots att jag köpte en mer komfortabel sadel förra sommaren.

Bergendahl ligger naturskönt, efter en mördarbacke. 21 växlar hjälper inte. Till slut blir jag tvungen att gå sista biten. Irriterande. Det är ju inte som att jag har dålig kondis eller nåt...

Dagens överraskning är inte buffén, vilken i sig inte alls är tokig. (Jag ger nog brunchen på Aquavit högre betyg men sedan kommer nog den här.) Dagens överraskning är alla trappor upp till matsalen. Hur de får plats i något som utifrån ser ut som en enplans-mexitegel-villa begriper jag inte.

Resten av dagen går åt till att städa och röja lite samt att smaka av Underbara Ms långjästa (8 timmar eller nåt) bröd med broccolisoppa.

Sent på kvällen dimper G in. En liten mellanlandning på väg till morgondagens möte i Oslo. Snart är helgen slut.




Dubbla budskap
Foto: Chatrin Svensson




Vid vattnet
Foto: Chatrin Svensson




Säkerhetsutrustning
Foto: Chatrin Svensson




Stairway to heaven?
Foto: Chatrin Svensson




Underbara M stiftar bekantskap med en drake
Foto: Chatrin Svensso
n

1 kommentar:

  1. Snarare tio timmar än åtta, men vem räknar? Puss

    SvaraRadera