Sidor

lördag 7 maj 2011

Trivsamt (2011-05-04)


Dagen börjar mindre bra med ett migränanfall, eller i vart fall svår huvudvärk. Det ger sig så småningom efter ett par timmar, men jag känner mig lite slak.

Tur att det är så kul att hålla kurs, annars skulle jag säkert inte orka det. Idag har kurstillfället ett lite annorlunda stuk. Efter kursen väntar barnkalas med Voyage som därför redan installerat sig på scenen. Så idag har vi livemusik till kursen. Inte dåligt!

Nackdelen är att kurstillfället blir lite mindre pedagogiskt upplagt. Det blir längre träningspass till musiken och i pauserna blir det istället mer information på en och samma gång. Inte helt optimalt, men jag tror ändå att kursdeltagarna har roligt för det är inte var dag vi har finmusik! När det kommer till kritan så är det ju ändå det som är viktigast, att vi har kul. För det man gillar att göra, gör man oftare.

Vi stannar kvar på festen efter kursen. Sociala kommittén har verkligen ansträngt sig. Lokalen är pyntad, i caféet finns pannkakstårta och köket är fiskdamm. Sååå bra! Lite dans blir det, men mest är jag nog bara allmänt social. Vi hinner spela ett parti Memmory också. (Jag är usel, och tydligen ingen djurvän för jag tycker alla hamstrar, katter, och hundar är så underligt lika varandra.) Mot slutet ligger där fem (5) kort kvar på bordet. Hm...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar