Sidor

tisdag 24 maj 2011

Sommarprojekt (2011-05-18)

Yes! Nu är "Blonde" åter i lager på Bokus och jag får den hemlevererad. Ett av mina sommarprojekt är alltså säkrat. I fyra veckor ska jag läsa boken och lyssna på Bokcirkeln i P1 som läser samma bok. Eller ja, de har läst den för ett år sedan, men jag har laddat hem podsändningarna.

Apropå sommarprojekt så hinner jag införskaffa både Naturpasset -Rösjön och Cykelkulturtrim till mig och Underbara M denna eftermiddag. Namnsdagspresent till Underbara M!

Därefter är det bara att bege sig mot Nackswinget och sista kurstillfället. Snyft. Visst är det skönt att få lös lite mer tid nu när vi tränar inför SM, men samtidigt så har det varit jättekul att hålla kurs. Och gruppen vi haft har varit underbar. Sådant ger energi! idag lyckas vi få kläm på den knepiga figuren vi pysslade med förra veckan och sista delen ägnas åt ombytta roller. Jätteduktiga elever vi har! Vi lyckas hinna med både grundsteg, vänstervändning och 3 långa steg på 30 minuter. Hej vad det går!

Efter kursen plockar vi ihop och åker till Grönan. Tråkigt nog visar det sig vara lite som att dansa i en sardinburk. Några roliga foxar får vi till, men sedan nöjer vi oss. Vi hoppar över den sista halvtimmen och kommer i säng lite tidigare istället. Inte fel det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar