Sidor

torsdag 19 maj 2011

Sommardans (2011-05-11)

Sista dagen på kursen. Ämnet för kursen är bra, nyttig och välbehövligt. Däremot kan jag konstatera att materialet inte lämpar sig för självstudier i den form det är nu. Så därför är det högst olyckligt att man försöker trycka ihop en 7-dagars-kurs på två dagar. Ännu mindre uppskattar jag det faktum att kursledarna anpassar sig efter att några deltagare (två) valt att ta tidigare flyg hem än vad schemat (som mailats i förväg) tillåter och drar bort ytterligare några timmar från kurstiden. Ganska typiskt så har våra chefer också bett att få kursen kortad till en dag när de ska ha den. Det speglar väl lite hur viktigt man tycker att det är. Vårt tekniktokiga företag har däremot köpt in alla tekniska hjälpmedel som hör till. Vad kursen handlar om? People-centered implementation, dvs att sätta människan i centrum vid förändringsarbete...

Efter kursen hägrar ytterligare en kurs, dvs danskursen i Nacka. På vägen hämtar jag ut ett paket med mina nya hörlurar från CDON.com och lyckas även plocka upp Underbara M från jobbet. Det är snabba ryck nu! Näst sista kurstillfället. Det känns lite sorgligt.

Jag borde öva att räkna in till musik oftare. Annars är jag rätt nöjd med det här kurstillfället. Att sedan gruppen valde att ta den svåra övningen, det kanske de bittert ångrar nu? Nästa gång blir det repetition. Då sätter det sig säkert.

Efter kursen beslutar vi oss för att inviga sommarsäsongen på Grönan. Där spelar Cavalkad, men vad gör väl det när man redan har bästa sällskapet med sig. Det kan ju inte gå fel? Som grädde på moset springer vi på T som ger oss skjuts ända fram till entrén. Tack för det!



Entré
Foto: Chatrin Svensson




Gröna Lund
Foto: Chatrin Svensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar