Sidor

lördag 7 maj 2011

Det SKA gå (2011-05-06)

Simmat!

Jo, idag tog jag mig iväg till simhallen för första gången på månader. Med viss bävan hoppade jag i. Månne jag skulle komma ihåg något om hur man crawlar?

Efter 25 meter håller jag på att dö och har tappat känseln i armarna. Men annars går det lysande.

Resten av min kilometer kör jag i bröstsim. Sedan övar jag crawl i några längder innan jag ger upp för den här gången. Kul att jag inte har tappat allt i alla fall!

I min parkeringsbur i garaget hittar jag ett fågelbo. Jag har inte lagt märke till det innan, men när jag står där och packar ur bilen kommer en förälder flaxande med mat och det blir ett himla liv. Boet är så långt ner att jag kan se alla gapande munnar som sträcks upp på veka halsar. Det är nog deras smala lycka att detta är ett låst utrymme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar